LTTA No Comments

2015. gadā kopējais pārdošanas apgrozījums tiešās tirdzniecības industrijā Latvijā pieauga par 5,2%, sasniedzot 31,2 miljonus eiro (bez PVN). Tiešajā tirdzniecībā iesaistīto cilvēku skaits Latvijā pieauga par 3%, sasniedzot vairāk nekā 44 tūkstošus cilvēku.

“Pagājušajā gadā tiešās tirdzniecības tirgus pieaugums pārsniedza gan kopējā mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumu, kas bija 4,9%, un Latvijas ekonomikas pieaugumu, kas bija 2,7%. Tiešās tirdzniecības izaugsmi lielākoties veicināja patērētāju izdevumu palielināšanās un konsultantu skaita pieaugums, kuri meklēja vai nu papildu ienākumu avotu, vai uzņēmējdarbības iespējas. Šī izaugsme pierāda arī to, ka cilvēkiem patīk šādā veidā iepirkties, jo viņiem tiek sniegta individuāla pieeja un viņiem ir iespēja iegūt padomus tieši no pārdevēja,” stāsta Aleksandrs Čakste, Latvijas Tiešās Tirdzniecības Asociācijas (LTTA) priekšsēdētājs.

Čakste uzskata, ka tiešajā tirdzniecībā iesaistīto cilvēku skaits pēdējos gados ir stabili pieaudzis par dažiem procentiem. Tā kā tiešās tirdzniecības pārstāvji arvien aktīvāk izmanto internetu, lai vadītu un veicinātu savu uzņēmējdarbību un lai apkalpotu klientus, un tā kā joprojām ir ļoti daudz neizmantotu iespēju, tiešās pārdošanas uzņēmējdarbībai ir ļoti augsts izaugsmes potenciāls.

Gintautas  Zaleckas, Baltijas Tiešās Tirdzniecības Asociāciju ģenerālsekretārs, uzskata,  ka  starp  Baltijas valstīm Latvija pagājušajā gadā bija līdere ne tikai ekonomikas izaugsmē, bet arī tiešās tirdzniecības jomā. Latvijā tiešās tirdzniecības tirgus pieredzēja vislielāko izaugsmi Baltijas valstu starpā. Lietuvā kopējais apgrozījums tiešajā tirdzniecībā palielinājās par 2,2% un sasniedza 41,3 milj. eiro (bez PVN), bet Igaunijā izaugsme  bija  1% un apgrozījums sasniedza  32,8 milj.  eiro  (bez PVN).  Cilvēku  skaits,  kuri  ir  iesaistīti  tiešajā tirdzniecībā Lietuvā, palielinājās par 2%, sasniedzot vairāk nekā 51 tūkstoti cilvēku, kamēr Igaunijā konsultantu skaits vairāk vai mazāk palika nemainīgs, t.i. 34 tūkstoši.

2015. gadā kopējais pārdošanas apgrozījums tiešās tirdzniecības industrijā Baltijas valstīs sasniedza gandrīz 105,3 miljonus eiro, bet cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, bija vairāk nekā 129 tūkstoši.