Tiešās tirdzniecības uzņēmumi pārdod savus produktus nekomerciālajās telpās (ne-veikalos), piemēram, patēriņa mājās, darba vietās un citās vietās, izmantojot neatkarīgus izplatītājus, izmantojot personīgo vai partiju plānu.

Tiešās tirdzniecības uzņēmumi ir ar gada apgrozījumu gan zem 1 miljona eiro, gan vidēji un lieli uzņēmumi, kuru apgrozījums pārsniedz 1 miljardu eiro. Atsevišķi uzņēmumi darbojas tikai dažās valstīs, citi pat visā pasaulē, bet daudz vairāk ir tādu, kas ir nacionāla vai pat bieži lokāla rakstura. Lielākā daļa tiešās tirdzniecības uzņēmumu ražo un kontrolē savu preču ražošanu. Tie daudz investē pētījumos, apmācībā un mārketingā, bet vienlaicīgi arī ir sociāli atbildīgi uzņēmumi, kas iesaistās sabiedrības programmās vietējā un starptautiskā līmenī.

Preču un pakalpojumu klāsts, kurus pārdod tiešās tirdzniecības tīklā ir ļoti plašs. Tie ir:

  • personīgās higiēnas produkti (kosmētika, smaržas, tualetes piederumi);
  • modes aksesuāri un juvelierizstrādājumi;
  • mājsaimniecības preces (elektroierīces, dekoratīvie aksesuāri u.c.);
  • pārtikas produkti & preces labsajūtai;
  • ģimenes preces (grāmatas, žurnāli, rotaļlietas, apģērbi, video un kompaktdiski);
  • pakalpojumi (telekomunikāciju pakalpojumi, gāze & elektroenerģija);
  • un citi.

Tiešā tirdzniecība ir piemērota pārdošanai un distribūcijai gandrīz jebkurā patērējamo preču kategorijā, kā arī tā ir ienesīga atsevišķu pakalpojumu pārdošanai.