LTTA No Comments

Vairāk nekā puse jeb 60% Latvijas iedzīvotāju vismaz viena produkta iegādei izmantojuši tiešās pārdošanas tirdzniecības aģenta pakalpojumus, secināts Latvijas tiešās tirdzniecības asociācijas (LTTA) veiktajā pētījumā. Savukārt Lietuvā šis skaitlis sasniedz 55% un Igaunijā 54%.

„Tirgus attīstības tendences Baltijā ir pozitīvas. Pieaugot sociālo tīklu popularitātei, klientiem tiek pavērta iespēja ērtākai komunikācijai ar pārdevēju, kā arī ērtāk iespējams pārbaudīt produkta kvalitāti. To apstiprina arī aptaujas rezultāti, aptuveni 72% respondentu produktus vērtē kā ļoti labus vai labus, tāpat ceturtā daļa aptaujāto pauduši neitrālu viedokli,” komentē Gintautas Zaleckas, Baltijas Tiešās Tirdzniecības Asociāciju ģenerālsekretārs.

No visiem respondentiem, kuri Baltijā vismaz viena produkta vai pakalpojuma iegādei izmantojuši tiešās pārdošanas tirdzniecības aģenta pakalpojumus, 67% ir sievietes un 33% vīrieši. Salīdzinot starp Baltijas valstīm visaktīvākās pircējas sievietes dzīvo Latvijā, taču aktīvākie pircēji vīrieši – Igaunijā.

Pētījuma rezultāti parāda, ka par tiešās tirdzniecības galvenajām priekšrocībām Baltijas valstu iedzīvotāji uzskata produkta piegādi uz mājām, iespēju iegādāties produktu, kurš nav pieejams veikalos, kā arī zemāku cenu, salīdzinot ar alternatīviem produktiem veikalos. Turklāt Latvijas iedzīvotājiem svarīga šķiet iespēja iepazīties ar produktu pirms tā iegādes demonstrāciju laikā.

Tiešo tirdzniecību kā biznesa virzienu izvēlas dažādu nozaru uzņēmumi. Populārākais joprojām ir kosmētika un skaistumkopšanas līdzekļi, kurus izvēlas 56% respondentu, bet 22% respondentu izvēlas mājsaimniecības produktus, 17% aptaujāto izvēlas veselību veicinošus jeb wellness produktus, 9% izvēlas apģērbu un aksesuārus un 5% izvēlas dažādus citus produktus. Sievietes biežāk iegādājas kosmētikas un ķermeņa kopšanas līdzekļus, savukārt vīrieši – mājsaimniecības un veselību veicinošus produktus.

LTTA no 2014. gada maija līdz augustam sadarbībā ar sabiedriskās domas izpētes kompāniju Spinter research un uzņēmumu Aptauju centrs Latvijā, Lietuvā un Igaunijā veica pētījumu “Iedzīvotāju viedoklis par tiešo pārdošanu”. Aptaujā piedalījās 3050 respondenti, tai skaitā 1032 respondentu Latvijā vecumā no 18 līdz 75 gadiem.